Οι προτάσεις του Δ. Καρύστου για το Χωροταξικό Σχεδιασμό και την Αειφόρο Ανάπτυξη της Περιφέρειας
  •  

    Τις προτάσεις του Δημάρχου Καρύστου Λευτέρη Ραβιόλου για το Β1 στάδιο της μελέτης «Αξιολόγηση, αναθεώρηση και εξειδίκευση του Περιφερειακού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας» και υποβλήθηκαν στο Περιφερειακό Συμβούλιο της 25ης Αυγούστου 2015 ενέκρινε το Δημοτικό Συμβούλιο Καρύστου.

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΡΥΣΤΟΥ

    Το προτεινόμενο χωροταξικό σχέδιο υπολείπεται σε σχέση με την πραγματικότητα στην απεικόνιση βασικών στοιχείων της περιοχής όπως υποδομές επιχειρηματικότητας -δραστηριοτήτων (σε λατομεία, αιολικά πάρκα - ΑΠΕ, κ.α.), οικισμούς (και παραθεριστικής κατοικίας) και φυσικής κληρονομιάς (δεν αποτυπώνονται κηρυγμένοι αρχαιολογικοί χώροι και σημεία ενδιαφέροντος, το αλιευτικό καταφύγιο στην Αμυγδαλιά/Καφηρέα Καρύστου κ.α.) αλλά κυρίως στερείται προτεινόμενων παρεμβάσεων με στόχο την ανάπτυξη της περιοχής και την μόχλευση της επιχειρηματικότητας

    Προτάσεις Δήμου που προτείνεται να συμπεριληφθούν:

    Α. Έργα σε Υποδομές – Δίκτυα:

    1) Οδικό δίκτυο: να επισημανθεί ως κεντρικός άξονας η διαδρομή Καρύστου - Ιστιαίας, να προβλεφθεί η παράκαμψη στα Λέπουρα, να ολοκληρωθεί το έργο Πολυπόταμος – Πόρτο Λάφια,

    2) Λιμάνια: 
    Μαρμαρίου: να προβλεφθεί η βελτίωσή του 
    Ν.Στύρων: να προβλεφθεί η βελτίωση τόσο του λιμένος Ν.Στύρων όσο και του αλιευτικού καταφυγίου - νέου λιμανιού. Ο λιμένας Ν.Στύρων αποτελεί την κύρια είσοδο από θαλάσσης στην Ν.Εύβοια, χωρίς να έχει ουσιαστικές υποδομές 
    Καρύστου: με βάση τον παρόντα σχεδιασμό το λιμάνι Καρύστου χαρακτηρίζεται ως εμπορευματικό με πρόβλεψη να γίνει αγκυροβόλι

    α) Προτείνουμε την δημιουργία νέου λιμένα στην Παξιμάδα, ως εμπορευματικού, με σκοπό την άμεση διασύνδεση της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας με τις Κυκλάδες. Το έργο θα ενισχύσει την επιχειρηματικότητα και την τουριστική ανάπτυξη αφού θα αξιοποιηθεί το νοτιότερο σημείο της Στερεάς ώστε να δώσει την δυνατότητα άμεσα να διοχετευθεί η πλάκα Καρύστου (το βασικό παραγόμενο προϊόν της περιοχής), στις Κυκλάδες. Επιπλέον, το υφιστάμενο λιμάνι Καρύστου να διατηρήσει το προτεινόμενο χαρακτήρα του ως αγκυροβόλι ή μαρίνα.

    β) Προτείνουμε την κατασκευή ελικοδρομίου,

    γ) Να εμφανιστεί η πρόβλεψη για υδροπλάνα στο λιμάνι Καρύστου.

    Επιπλέον, προτείνεται να συμπληρωθεί ο σχεδιασμός, εφόσον υπάρχει ορίζοντας 20ετίας, με την δημιουργία επιπλέον σταθερής διασύνδεσης της Αττικής με την Εύβοια, με την δημιουργία νέας διαδρομής Αγ.Μαρίνας – Τηγάνι Στύρων – Κύμης. Η διαδρομή θα αναβαθμίσει ουσιαστικά και θα μοχλεύσει την επιχειρηματικότητα σε Κεντρική & Ν.Εύβοια καθώς και στα νησιά του Αιγαίου. 

    Β. Οικισμοί:

    Να απεικονιστούν όλοι οι παραθεριστικοί οικισμοί στα όρια του Δήμου και η προτεινόμενη οικιστική ανάπτυξη πρέπει να συμπεριλάβει όλους τους παραθεριστικούς οικισμούς ανατολικά και δυτικά της Καρύστου όπως και ολόκληρου του Δήμου Καρύστου.

    Γ. Χρήσεις:

    Σε σχέση με τις χρήσεις των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (υφιστάμενα αιολικά πάρκα) και τις ιχθυοκαλλιέργειες, υπάρχουν συνοδευτικά και ομόφωνες αποφάσεις Δημοτικού Συμβουλίου, με βάση τις οποίες γίνονται οι προτάσεις όπου οι παραπάνω παραγωγικές χρήσεις επιτρέπονται με βασική προϋπόθεση πως δεν επιβαρύνουν τις λοιπές παραγωγικές δραστηριότητες της περιοχής (γεωργία, κτηνοτροφία, τουρισμός, κ.α.).

    Δ. Φυσική κληρονομιά:

    Να συμπληρωθεί το Χωροταξικό σχέδιο και το σχετικό υπόβαθρο με κηρυγμένους αρχαιολογικούς χώρους (Φυλάγρα, κ.α.), σημεία ενδιαφέροντος όπως τα Δρακόσπιτα που αποτελούν μοναδικό χαρακτηριστικό και συγκριτικό πλεονέκτημα της περιοχής μας, καθώς και να αναδειχθούν διαδρομές πολιτιστικού και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος (Φαράγγι Δημοσάρι, Κοκκινόκαστρο, Μπούρτζι, Αρχάμπολη κ.α.).

    Τα παραπάνω προτεινόμενα (έργα σε σχέση με τα λιμάνια και χρήσεις γης), αποτυπώνονται σε επίπεδο σχεδιασμού και ενσωματώνονται τόσο στο Γενικό Πολεοδομικό Καρύστου και στα οικεία ΣΧΟΑΑΠ Μαρμαρίου και Στύρων (σήμερα εκπονούνται), όσο και στις μελέτες της ΟΛΝΕ Α.Ε.