Σίμος Κεδίκογλου: «Γιατί μπλοκάρετε τη συμφωνία για τον ΟΛΠ;»
  •  

    Να ξεκαθαρίσει ο υπουργός Ναυτιλίας γιατί επιμένει να αμφισβητεί και να φέρνει εμπόδια στην ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, ζητά ο υπεύθυνος Τομέα Ναυτιλίας Σίμος Κεδίκογλου.

     

    Επίσης, ζητά εξηγήσεις για την παράλληλη δημιουργία μίας νέας δημόσιας υπηρεσίας, της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, αμφίβολης αναγκαιότητας και αγνώστου κόστους.
     

     


    Σε ερώτηση που κατέθεσε, την οποία συνυπογράφουν 36 βουλευτές της ΝΔ υπογραμμίζει, μεταξύ άλλων, ότι τα αιτήματα και οι αξιώσεις που προβάλλει ο κ. Δρίτσας δημιουργούν κλίμα αβεβαιότητας και ανησυχίας για το μέλλον της συμφωνίας, την οποία φέρεται να έχε κλείσει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Κινέζο ομόλογό του.
     

     
    Ταυτόχρονα, σημειώνει ότι κρίσιμα ερωτήματα εγείρει και η πρόθεσή του κ. Δρίτσα για τη σύσταση Δημόσιας Αρχής Λιμένων, καθώς οι αρμοδιότητες του ΟΛΠ τις οποίες θα μεταβιβάσει στην υπό ίδρυση Δημόσια Αρχή Λιμένων, θα μπορούσαν άριστα να ασκηθούν τόσο από τη Γενική Γραμματεία Λιμένων, όσο και από το Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος ή τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (Ρ.Α.Λ.). 

    Όπως αναφέρει ο Σίμος Κεδίκογλου: «η προσφορά της Cosco Group έγινε προφανώς στη βάση της τροποποιημένης σύμβασης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ, η οποία ήταν ανηρτημένη στον ιστότοπο του ΤΑΙΠΕΔ, όπου πρόσβαση είχαν μόνο οι υποψήφιοι επενδυτές. Είναι προφανές ότι η όποια διαφοροποίησή της θα επιφέρει αναλογικά και μείωση του τιμήματος. Το σημαντικότερο όλων βεβαίως είναι η παραβίαση των Κανόνων και των διαδικασιών ενός Διεθνούς Διαγωνισμού».

    Ακολουθεί αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης:

    «Θέμα : Διαδικασία παραχώρησης του ΟΛΠ και σύσταση Δημόσιας Αρχής Λιμένων.

    Η Κυβέρνηση συνεχίζει προκλητικά να επιδεικνύει ότι δεν υπάρχει καμία αναπτυξιακή στρατηγική για την προσέλκυση και την προστασία των ιδιωτικών επενδύσεων στη χώρα μας. 

    Χαρακτηριστικό παράδειγμα της ιδεοληπτικής πολιτικής της κυβέρνησης που καθιστά τη χώρα μας ως μη ελκυστικό επενδυτικό προορισμό αποτελούν και οι συνεχείς παλινωδίες και τα «προσωπικά παιχνίδια» με θύμα τον κλάδο της ναυτιλίας, ο οποίος στην ασφυκτικά δύσκολη περίοδο που διανύουμε εξακολουθεί να υποστηρίζει την ελληνική οικονομία συνεισφέροντας στο ΑΕΠ και τις επενδύσεις.

    Η στάση που τηρείτε στη διαδικασία παραχώρησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς φαίνεται πως συντάσσεται με όσους αντιτίθενται στις αποκρατικοποιήσεις και προκαλεί εύλογα ερωτήματα μετά και τις πρόσφατες δηλώσεις σας στο ραδιοφωνικό σταθμό Real, όπου σημειώσατε: 

    «… αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει συμφωνία ΟΛΠ-COSCO. Το σύνολο της συμφωνίας θα διαμορφωθεί το επόμενο διάστημα…», υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι δεν έχει δικαίωμα να σταματήσει τη διαδικασία «από τη στιγμή που είναι δέσμευση της κυβέρνησης με βάση αυτά που ψηφίστηκαν στη Βουλή…». 

    Τα αιτήματα και οι αξιώσεις που εμφανίζεστε να προβάλλετε, δηλώνοντας μάλιστα αιφνιδιασμένος και ζητώντας διευκρινίσεις, αφότου έκλεισε η συμφωνία και μάλιστα κατόπιν της επικοινωνίας του πρωθυπουργού με τον Κινέζο ομόλογό του, δημιουργούν κλίμα αβεβαιότητας και ανησυχίας για το μέλλον της συμφωνίας, συνολικής αξίας ύψους 1,5 δισ. ευρώ, καθώς ο φάκελος του διαγωνισμού αναμένεται να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο για να υπογραφεί εν συνεχεία η σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών.

    Κρίσιμα, επίσης, ερωτήματα εγείρει η πρόθεσή σας για τη σύσταση της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, που θα εποπτεύει το λιμάνι και θα έχει ως αρμοδιότητα την έκδοση κανονισμών για τη λειτουργία. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός, ότι ζητήσατε να γίνει η υποβολή δεσμευτικών προσφορών τον Μάρτιο, με το πρόσχημα να προετοιμαστεί καλύτερα η ιδιωτικοποίηση και την ίδια στιγμή διατείνεστε, ότι στόχος είναι μέσα στο Μάρτιο να έχει συσταθεί η Δημόσια Αρχή Λιμένων. 

    Είναι πασιφανές, ότι οι αρμοδιότητες του ΟΛΠ τις οποίες προτίθεστε να μεταβιβάσετε στην υπό ίδρυση Δημόσια Αρχή Λιμένων, θα μπορούσαν άριστα να ασκηθούν τόσο από τη Γενική Γραμματεία Λιμένων, όσο και από το Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος ή τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (Ρ.Α.Λ.). 

    Άλλωστε η προσφορά της Cosco Group έγινε προφανώς στη βάση της τροποποιημένης σύμβασης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ, η οποία ήταν ανηρτημένη στον ιστότοπο του ΤΑΙΠΕΔ όπου πρόσβαση είχαν μόνο οι υποψήφιοι επενδυτές. Είναι προφανές ότι η όποια διαφοροποίησή της θα επιφέρει αναλογικά και μείωση του τιμήματος. Το σημαντικότερο όλων βεβαίως είναι η παραβίαση των Κανόνων και των διαδικασιών ενός Διεθνούς Διαγωνισμού.

    Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο κ. Υπουργός:
    • 1. Θα τηρήσει η κυβέρνηση τις δεσμεύσεις που απορρέουν από τη συμφωνία που υπέγραψε αναφορικά με το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων μεταξύ των οποίων είναι και η παραχώρηση του ΟΛΠ;
    • 2. Γιατί μετά την ανακήρυξη της Cosco Group (Hong Kong) Limited ως προτιμητέου επενδυτή και την απόκτηση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ Α.Ε με 368,5 εκατ. Ευρώ, προβάλλετε αντιρρήσεις κατά της διαδικασίας παραχώρησης;
    • 3. Ποιο είναι το θεσμικό πλαίσιο που προτίθεστε να εφαρμόσετε για τη λειτουργία της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, η σύσταση της οποίας εκκρεμεί;
    • 4. Δεδομένου ότι υπάρχει το Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος, η Γενική Γραμματεία Επενδύσεων, η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (Ρ.Α.Λ.), γιατί τελικά είναι απαραίτητη η σύσταση της Δημόσιας Αρχής Λιμένων; Έχει υπολογισθεί το κόστος δημιουργίας της;».