Σίμος: Πρέπει να υπάρξει έλεγχος στο μεταναστευτικό ζήτημα
  •  

     

    Από κόσκινο πέρασε την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για το σύνολο των πολιτικών που εφαρμόζει απέναντι στα μείζονα ζητήματα όπως είναι το προσφυγικό, το φορολογικό και οι ιδιωτικοποιήσεις, ο Βουλευτής ΝΔ Ευβοίας, Σίμος Κεδίκολγου, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο zougla.gr.

    Έκανε λόγο για ιδεοληψίες και ανικανότητα στους χειρισμούς της στο προσφυγικό, για προγραμματισμένη κυβερνητική φοροκαταιγίδα η οποία είναι καταδικασμένη σε αποτυχία και για «αλλεργία» της στον ιδιωτικό τομέα.Παράλληλα, μίλησε για τη συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας, υπογραμμίζοντας τις δυσκολίες ως προς την εφαρμογής της, την ασάφεια των όρων της και τη δυνατότητα που δόθηκε στην Τουρκία να παίξει αποφασιστικό ρόλο. Και είπε: «Βέβαια, φοβάμαι, ότι όλα αυτά έχουν αλλάξει άρδην μετά τα τρομοκρατικά χτυπήματα στις Βρυξέλλες».
     
    Ο πρώην κυβερνητικός εκπρόσωπος έστειλε σαφέστατο μήνυμα στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για το φλέγον πρόβλημα του προσφυγικού που αντιμετωπίζει η χώρα μας: «Η κυβέρνηση πρέπει άμεσα να φροντίσει ώστε να υπάρξει έλεγχος στο προσφυγικό-μεταναστευτικό ζήτημα και αποκατάσταση του αισθήματος ασφαλείας των πολιτών».
     
    Ο τομεάρχης Ναυτιλίας της ΝΔ σχετικά με τα εμπόδια που φέρει η κυβέρνηση για την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, απάντησε χαρακτηριστικά: «Παρά το ότι έχει αποδεχθεί την ανάγκη των ιδιωτικοποιήσεων, υπογράφοντας και τις σχετικές συμφωνίες, εντούτοις αδυνατεί να τις υλοποιήσει ή ακόμα χειρότερα τις υπονομεύει, όπως με την περίπτωση της σύστασης Δημόσιας Αρχής Λιμένος στον Πειραιά».
     
    Τέλος δεσμεύτηκε πως θα τοποθετηθεί σύντομα, στην επιστολή- «τελεσίγραφο» που απέστειλε η Επιτρόπος Ανταγωνισμού, Μαργκρετέ Βεστάγκερ, στην Ελληνική Κυβέρνηση, για άμεση συμμόρφωση της Ελλάδας, στο ειδικό φορολογικό καθεστώς της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς είναι η διαδικασία ανταλλαγής υπομνημάτων μεταξύ των δύο πλευρών.
     
    Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης:
     
    Ερ. Κύριε Κεδίκογλου, η Ε.Ε. έδωσε το «πράσινο φως» στο αναθεωρημένο σχέδιο συμφωνίας με την Τουρκία για το φλέγον θέμα του προσφυγικού στην τελευταία Σύνοδο Κορυφής. Κρίνετε πως τελικά επιτεύχθηκε πρόοδος στο θέμα; Ποιες είναι οι θετικές και ποιες οι αρνητικές επιπτώσεις για την Ελλάδα;
     
    Απ. Η συμφωνία, εξαρχής, είχε πάρα πολλές δυσκολίες ως προς την υλοποίησή της και ασάφειες στους όρους, δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα στην Τουρκία να παίξει αποφασιστικό ρόλο. Βέβαια, φοβάμαι, ότι όλα αυτά έχουν αλλάξει άρδην μετά τα τρομοκρατικά χτυπήματα στις Βρυξέλλες. Σε κάθε περίπτωση η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχει χειριστεί ένα σοβαρότατο πρόβλημα με ιδεοληψίες και ανικανότητα και τα αποτελέσματα τα βλέπουμε όλοι.
     
    Ερ. Την επόμενη μέρα, ο Έλληνας Πρωθυπουργός, κατά την ομιλία του σε διεθνές συνέδριο με τίτλο: «Συμμαχία Ενάντια στη Λιτότητα – για τη Δημοκρατία στην Ευρώπη» καλούσε τους Ευρωπαίους Ηγέτες «ν’ αλλάξουν ρότα» αναφορικά με το θέμα των συνόρων και των πολιτικών της. Πως είδατε τη στάση της ελληνικής κυβέρνησης και αν στην πράξη «ακολούθησε» το κείμενο για το προσφυγικό που υπέγραψαν οι πολιτικοί αρχηγοί;
     
    Απ. Ο κ. Τσίπρας επιμένει να μην αντιλαμβάνεται τη σοβαρότητα της κατάστασης. Η κυβέρνηση πρέπει άμεσα να φροντίσει, να υπάρξει έλεγχος στο προσφυγικό-μεταναστευτικό ζήτημα και αποκατάσταση του αισθήματος ασφαλείας των πολιτών. Από εκεί και πέρα θα πρέπει να φροντίσουμε τα τρομοκρατικά χτυπήματα να μην αλλάξουν την πορεία της Ευρώπης.
     
    Ερ. Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ θεσμών και ελληνικής κυβέρνησης, ακόμα βρίσκονται στο στάδιο των συζητήσεων αν και οι πληροφορίες που διαρρέουν κάνουν λόγο για «σύγκλιση απόψεων των δύο πλευρών». Την ίδια στιγμή, βλέπουν το φως της δημοσιότητας δημοσιεύματα για φορολαίλαπα των Ελλήνων πολιτών, δραστική μείωση του αφορολογήτου και «Αρμαγεδώνα» στο ασφαλιστικό. Σας ανησυχεί το ενδεχόμενο μας μεγάλης κοινωνικής έκρηξης αν εφαρμοστούν τελικά όλα τα παραπάνω;
     
    Απ. Ο ισοσκελισμός εσόδων και δαπανών, που είναι το κατεξοχήν προαπαιτούμενο των δανειστών μας στηρίζεται σε λάθος «συνταγή» και δεν πρόκειται να φέρει αποτελέσματα . Όχι μόνο δεν γίνονται περικοπές δαπανών, αλλά αντιθέτως έχουν αυξηθεί και για να ισοσκελιστούν η κυβέρνηση προγραμματίζει μία φοροκαταιγίδα, που είναι καταδικασμένη σε αποτυχία. Αυτά τα λεφτά δεν πρόκειται να εισπραχθούν, γιατί απλούστατα δεν υπάρχουν. Πρέπει άμεσα να αλλάξουμε πολιτική.
     
    Ερ. Παράλληλα υπήρξε επιστολή της Επιτρόπου Ανταγωνισμού, Μαργκρετέ Βεστάγκερ, όπου απειλείται η Ελλάδα με παραπομπή της στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αν δεν προχωρήσουν «άμεσα» οι σχετικές τροποποιήσεις στο ειδικό φορολογικό καθεστώς της ελληνικής ναυτιλίας, που προβλέπονται από το σχετικό νόμο. Ποιοι και πόσο μεγάλοι είναι οι κίνδυνοι από τη «μη» άμεση συμμόρφωση των υποδείξεων του «τελεσιγράφου» Βεστάγκερ;
     
    Απ. Θέλω να πιστεύω, ότι η κυβέρνηση και ο αρμόδιος υπουργός έχουν αντιληφθεί την κρισιμότητα του ζητήματος και θα πράξουν τα δέοντα για να αποφευχθούν αρνητικές συνέπειες στην ελληνική ναυτιλία. Δεδομένου, ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία ανταλλαγής υπομνημάτων επιφυλάσσομαι να τοποθετηθώ επί του θέματος εν ευθέτω χρόνω.
     
    Ερ. Εμπόδια και στη ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά. Επίσης δημιουργείται μια νέα υπηρεσία, αυτή της «Δημόσιας Αρχής Λιμένων». Που εστιάζονται οι αγκυλώσεις και η κωλυσιεργία στην έλλειψη αναπτυξιακής στρατηγικής, που ειδικά σήμερα έχει «τόσο» μεγάλη ανάγκη η Ελλάδα; Πιστεύεται πως η νέα αυτή «Αρχή» μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά;
     
    Απ. Η ελληνική οικονομία χρειάζεται άμεσα προσέλκυση επενδύσεων, χρειάζεται ιδιωτικοποιήσεις. Δυστυχώς, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχει αλλεργία σε οτιδήποτε αφορά τον ιδιωτικό τομέα. Και παρά το ότι έχει αποδεχθεί την ανάγκη των ιδιωτικοποιήσεων, υπογράφοντας και τις σχετικές συμφωνίες, εντούτοις αδυνατεί να τις υλοποιήσει ή ακόμα χειρότερα τις υπονομεύει, όπως με την περίπτωση της σύστασης Δημόσιας Αρχής Λιμένος στον Πειραιά. Ουσιαστικά, πρόκειται για μία νέα δημόσια υπηρεσία, εξαιρετικά αμφίβολης αναγκαιότητας, αφού δεν έχουν μείνει αρμοδιότητες δημοσίου συμφέροντος στον ΟΛΠ και το μόνο αποτέλεσμα που θα έχει η δημιουργία αυτού του Φορέα είναι να προκαλέσει εμπόδια και να καθυστερήσει ακόμα περισσότερο μία αναγκαία ιδιωτικοποίηση, που θα φέρει ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη στο Λιμάνι του Πειραιά.