Με «γιαλαντζί» Δημόσια Αρχή Λιμένων δημιουργούνε θύλακα δια βίου υπερπρονομιούχων στο Δημόσιο
  •  

     

    «Με το νομοσχέδιο για τη δημιουργία Δημόσιας Αρχής Λιμένων βάζετε ψηλά τον πήχη στο άτυπο πρωτάθλημα των υπουργών του ΣΥΡΙΖΑ για την εξυπηρέτηση των κομματικών φίλων και την άλωση του κράτους» τόνισε ο Σίμος Κεδίκογλου,απευθυνόμενος στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Θ. Δρίτσα κατά τη σημερινή συζήτηση στη Βουλή της επίκαιρης ερώτησης, που είχε καταθέσει αναφορικά με το σύνολο των αρμοδιοτήτων και των εννόμων σχέσεων του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά, που περιέρχονται στη Δημόσια Αρχή Λιμένα «ως οιονεί καθολικού διαδόχου της». 
    Χαρακτηριστικά, επεσήμανε, ότι σε αντίθεση με τον κ. Παππά, που υφάρπαξε τις εξουσίες μιας Ανεξάρτητης Αρχής με το νομοσχέδιο για τα κανάλια και σε αντίθεση, επίσης, με τον κ. Πολάκη, που διέλυσε τις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας για να βολέψει μερικές δεκάδες κομματικούς του φίλους, ο κ. Δρίτσας δημιουργεί μία Ανεξάρτητη Αρχή, «γιαλαντζί» και έναν θύλακα υπερπρονομιούχων, δια βίου, στο ελληνικό Δημόσιο με πλούσια προίκα και με ευρύτατες δικαστικές και οικονομικές εξουσίες κάτι που όπως είπε: «θυμίζει καθεστώς λαϊκών κομισαρίων. Να δούμε τι θα σκεφτεί ο κ. Πολάκης για να σάς ξεπεράσει».
     
    Ο Σίμος Κεδίκογλου επεσήμανε, ότι και μετά την πρώτη ανάγνωση του νομοσχεδίου «Μεταρρύθμιση του Συστήματος Εποπτείας και Ελέγχου του Ελληνικού Λιμενικού Συστήματος και άλλες διατάξεις» που τέθηκε προς δημόσια διαβούλευση τη Μ. Πέμπτη και ύστερα από πέντε προσχέδια νόμου, το ερώτημα για το ποιά είναι η ανάγκη της δημιουργίας της Δημόσιας Αρχής Λιμένων παραμένει, ενώ δημιουργούνται και πολλά άλλα ερωτήματα, καθώς, όπως επεσήμανε: «δεν αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση. Αυτό που προβλεπότανε είναι να καταστεί λειτουργική και Ανεξάρτητη Αρχή η υπάρχουσα Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων και όχι να ιδρυθεί μία νέα, που θα βρεθεί σε πλήρη επικάλυψη αρμοδιοτήτων και με τη Ρυθμιστική Αρχή και με τον ιδιώτη παραχωρησιούχο. Άλλωστε με το νόμο Μουσουρούλη από το 2012 οι περισσότερες αρμοδιότητες Δημοσίου συμφέροντος του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά (ΟΛΠ) είχαν ήδη μεταφερθεί είτε στη Ρυθμιστική Αρχή είτε στη Γενική Γραμματεία Λιμενικής Πολιτικής είτε στο Λιμενικό Σώμα.» 
    Παράλληλα, άσκησε σκληρή κριτική κάνοντας λόγο για τεχνάσματα που αναγκάστηκαν να εφεύρουν, προκειμένου να δικαιολογήσουν τη δημιουργία της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, το Περιφερειακό Γραφείο της οποίας θα είναι στον Πειραιά, εξουσιοδοτώντας μέσω του νομοσχεδίου τον ίδιο τον υπουργό Ναυτιλίας να εκδώσει στο μέλλον μία Υπουργική Απόφαση, που θα εξειδικεύει τις αρμοδιότητες της Δημόσιας Αρχής Λιμένα Πειραιά κάτι, που όμως, ακυρώνεται, καθώς λένε, ότι η ΔΑΛΠ μπορεί να λειτουργεί και χωρίς την Υπουργική Απόφαση.
    Αναφερόμενος στη συνέχεια στις ιδεολογικές και πολιτικές διαφορές τους ο Σίμος Κεδίκογλου έθεσε στον κ. Δρίτσα, το ερώτημα, πώς εννοούν την Ανεξάρτητη Αρχή και πώς αντιλαμβάνονται την ελεύθερη οικονομία, χαρακτηρίζοντας παγκόσμια πρωτοτυπία τη θεσμοθέτηση της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων ως Ανεξάρτητη Αρχή, προκειμένου να έχουν τη δικαιολογία να δημιουργήσουν μία Δημόσια Αρχή Λιμένων. 
    Ακολουθεί αναλυτικά η τοποθέτηση του κ. Σίμου Κεδίκογλου: 
    «Στη Ρυθμιστική Αρχή συγχέονται οι διοικητικές αρμοδιότητες με τα δικαιώματα που ασκεί για λογαριασμό του Δημοσίου, δηλαδή, από τη μια πλευρά προσδιορίζει ποινικές ρήτρες και πρόστιμα και την άλλη στιγμή αλλάζει καπέλο και γίνεται ανεξάρτητη διοικητική Αρχή, που θα κρίνει τις αντιρρήσεις των ενδιαφερομένων. Επίσης, υπάρχει πρόβλεψη για εναρμόνιση τελών, έτσι αντιλαμβάνεστε την ελεύθερη αγορά; 
    Για παράδειγμα στην Εύβοια, το Λιμάνι της Χαλκίδας, αν πρόκειται να ανταγωνιστεί τα άλλα τα λιμάνια θα πρέπει να έχει την ευχέρεια να κάνει μία δική του πολιτική στο δημόσιο πλαίσιο που είναι. Ακόμα, δίνετε δικαστικές εξουσίες με το άρθρο 6 για την προσωρινή ρύθμιση κατάστασης κάτι που προβλέπεται μόνο για δικαστικές αποφάσεις για ασφαλιστικά μέτρα ή σε εφαρμογή αστυνομικών διατάξεων. Και δεν φτάνει αυτό, με το άρθρο 7 κάνετε τη ΡΑΛ Δικαστική και Αστυνομική Αρχή. Ξέραμε μέχρι τώρα την αμερικάνικη έκφραση δικαστής, ένορκος και εκτελεστής, εσείς το προχωράτε, το κάνετε σερίφης και δικαστής και ένορκος και εκτελεστής. Αλλά το απολύτως καλύτερο είναι ο τρόπος επιλογής και εδώ θα πρέπει να το ξαναγράψετε το νομοσχέδιο, γιατί στο δε κείμενο του νομοσχεδίου λέτε «ο πρόεδρος , ο αντιπρόεδρος και τα μέλη της ΡΑΛ επιλέγονται από τη Βουλή ύστερα από γνώμη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας» μετά λέτε «διορίζονται από τον Υπουργό- από εσάς- μετά από κοινοποίηση σε αυτόν της απόφασης της Διάσκεψης των προέδρων της Βουλής», τι από τα δύο ισχύει τελικά, γιατί και τα δύο δεν μπορεί να ισχύουν. Είδα στην αιτιολογική έκθεση, η Διάσκεψη των προέδρων απουσιάζει. Τέτοιες προχειρότητες δεν επιτρέπονται.
    Σχετικά με τη Δημόσια Αρχή Λιμένων. Έχουμε μία πρωτοφανή επικάλυψη αρμοδιοτήτων. Αν δείτε τα άρθρα που περιγράφουν τις κανονιστικές αρμοδιότητες της ΔΑΛΠ και της ΡΑΛ είναι ίδια και προσέξτε πόσες επικαλύψεις του Υπουργείου Οικονομικών, του Υπουργείου Ναυτιλίας, της Γενικής Γραμματείας Λιμενικής Πολιτικής, της ΡΑΛ, του Λιμενικού Σώματος, του Υπουργείου Εργασίας, της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Πώς θα δουλέψει αυτό το σύστημα; Για να μην πούμε για το πως παραβιάζεται η αρχή της ελευθερίας της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Δεν υπάρχει δικαιολογητική νόμιμη βάση, η μόνη δικαιολογητική βάση κ. υπουργέ είναι, ότι δημιουργείτε έναν μικρό παράδεισο για τους δικούς σας κομματικούς φίλους.
    Γιατί, που έχει ξανακουστεί να δημιουργείται υπηρεσιακή μονάδα του Υπουργείου με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, οικονομική αυτοτέλεια τρελή. Το 1/7 των εσόδων από τις παραχωρήσεις λιμένων. Και, επίσης, ποιοι θα πάνε εκεί, όσοι από τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ θέλουνε με μία μόνο υπογραφή σας και θα διατηρήσουνε και τα προνόμια και τις αμοιβές που είχανε στο παρελθόν. Ειλικρινά αυτό το 1/7 που θα δώσετε εκεί από πού θα λείψει κ υπουργέ; γιατί δεν μάς περισσεύουν τα λεφτά και θα μπορούσατε αυτή τη δομή να την έχετε μέσα στο Υπουργείο με πολύ μικρότερο κόστος.
    Θέλω, ακόμα, να σταθώ στο άρθρο 21, η περίπτωση « Ζ», ουσιαστικά δημιουργείτε μία συνδικαλιστική αστυνομία; Που ξανακούστηκαν τέτοιες διατάξεις, για αυτό αναφέρθηκα σε λαϊκούς κομισάριους. Υπάρχουν νόμοι, υπάρχουν Αρχές στην Ελλάδα δεν χρειάζεται να δημιουργείτε καινούργια. 
    Και μία αναφορά στις διατάξεις για το Λιμενικό Σώμα γιατί είναι ένα νομοσχέδιο σκούπα. Τόσες διατάξεις που θα λένε, ότι ‘θα εξειδικευτούνε με Υπουργική Απόφαση»; 
    Έλεος κ. υπουργέ, μία καλύτερη προετοιμασία. 

    Ευχαριστώ»