Ελεύθερη η πετρελαιοκίνηση Ι.Χ. σε όλη την Ελλάδα! Λίγες ώρες πριν αλλάξει η κυβέρνηση, το Υπουργείο Περιβάλλοντος πέρασε, με τροπολογία στη Βουλή, την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης
  •  Ελεύθερη η πετρελαιοκίνηση σε όλη την Ελλάδα!

    Λίγες ώρες πριν αλλάξει η κυβέρνηση, το Υπουργείο Περιβάλλοντος πέρασε, με τροπολογία στη Βουλή, την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα-ΘεσσαλονίκηΗ τροπολογία ξάφνιασε τους πάντες, κυρίως ως προς το χρονικό σημείο, που επελέγη, για να περάσει και ενώ είχε προηγηθεί το "πάγωμα", που μετέθετε τις όποιες εξελίξεις, για το Σεπτέμβριο του 2012! Σε κάθε περίπτωση, μετά την τελευταία εξέλιξη, από την Πέμπτη, κιόλας, οι κάτοικοι των δύο μεγαλουπόλεων της χώρας, θα μπορούν να επιλέξουν αυτοκίνητο με πετρελαιοκινητήρα και να εκμεταλλευτούν, τα δεδομένα πλεονεκτήματα οικονομίας καυσίμου, που παρέχουν, σε σχέση με τους κινητήρες βενζίνης.
    Μοναδική προϋπόθεση, οι κινητήρες diesel να είναι τελευταίας γενιάς, να πληρούν δηλαδή, τις προδιαγραφές Euro5 και Euro6, ενώ τα επαγγελματικά οχήματα δεν πρέπει να ξεπερνούν τους 4 τόνους.

    Τα οφέλη από την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησηsΤα οφέλη από την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης

    Στην απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης, προσδοκά η κυβέρνηση μέχρι τα τέλη της χρονιάς, η οποία είναι απαγορευμένη για τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα ελαφρά φορτηγά στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, από τη δεκαετία του '90, λόγω των πολύ κακών εντυπώσεων που δημιουργήθηκαν τις δύο προηγούμενες δεκαετίες από την εκπομπή καπνού. Ωστόσο, η τεχνολογία έχει κάνει άλματα και οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες είναι πολύ πιο καθαροί από τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες.

    Μάλιστα, στα υπόλοιπα κράτη μέλη της Ε.Ε., ο στόλος των πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. ξεπερνά το 50% του συνολικού αριθμού κυκλοφορούντων οχημάτων ανά χώρα, τη στιγμή που στην Ελλάδα ο εν λόγω αριθμός κυμαίνεται κάτω από το 4%!

    Στον αντίποδα, οι κύριες πηγές μόλυνσης του περιβάλλοντος στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα σήμερα προέρχονται από την κυκλοφορία ρυπογόνων οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας και φορτηγών άνω των 4 τόνων (κυκλοφορούν ελεύθερα στον Δακτύλιο), τα παλιά ταξί, την έλλειψη συντήρησης των οχημάτων, τη χρήση πετρελαίου θέρμανσης αντί κίνησης για την κυκλοφορία των οχημάτων και την ελλιπή λειτουργία των ΚΤΕΟ.

    Την ίδια στιγμή, στην Ελλάδα παρατηρείται δραματική κάμψη της αγοράς αυτοκινήτου με τα δημοσιονομικά έσοδα να υπολογίζονται για το 2011 στα 200 εκατ. ευρώ από 1,5 δισ. τα προηγούμενα χρόνια. Το 2010, εξάλλου, οι εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων στο σύνολο τους κατέγραψαν ζημιές ύψους 155 εκατ., ενώ υπολογίζεται πλέον ότι 800 έως 1.000 εργαζόμενοι χάνουν τη δουλειά τους κάθε μήνα στην αγορά αυτοκινήτου. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι το γεγονός ότι το 70% των επιχειρηματιών του κλάδου, που έχει λάβει χρηματοδότηση μέσω ΤΕΜΠΜΕ, αδυνατεί να καταβάλει τις δόσεις του, με κίνδυνο για φαινόμενα ντόμινο στην αγορά. Τέλος, η ετήσια απώλεια κρατικών εσόδων από το λαθρεμπόριο καυσίμων κινείται στα 500 εκατ., ποσό που φαίνεται να εκτινάσσεται στα 2 δια, αν συμπεριληφθούν οι επιπτώσεις από τη νοθεία στη δημόσια υγεία και το περιβάλλον.

    Μείωση εκπομπών ρύπων

    Σύμφωνα με μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, οι εκπομπές από τις οδικές μεταφορές παρουσιάζουν μία τάση μείωσης, η οποία οφείλεται στην είσοδο στην κυκλοφορία οχημάτων νέας τεχνολογίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι, στην Ελλάδα διαθέτουμε τον γηραιότερο στόλο οχημάτων στην Ε.Ε.Με την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης επιτυγχάνονται σημαντικά οφέλη για το περιβάλλον.

    Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η παραγωγή του καυσίμου diesel καταναλώνει λιγότερη ενέργεια και έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερες εκπομπές από την παραγωγή των εναλλακτικών καυσίμων και των βιοκαυσίμων. Επίσης, τα πετρελαιοκίνητα οχήματα καίνε κατά μέσο όρο 30% λιγότερα καύσιμα και παράγουν 25% λιγότερες εκπομπές C02 από τους κινητήρες βενζίνης, ενώ οι πετρελαιοκινητήρες Euro 5 και Euro 6 είναι ενεργειακά πιο αποδοτικοί και πολύ πιο "καθαροί1 από τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες. Πάντως, ένας από τους προβληματισμούς που λειτουργεί ανασταλτικά στην απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης είναι η πιθανή χρήση πετρελαίου θέρμανσης στην κυκλοφορία, η οποία έχει σημαντικές επιπτώσεις στις εκπομπές ρύπων Για αυτό είναι άμεση η ανάγκη λήψης αυστηρών μέτρων για την αποφυγή χρήσης του πετρελαίου θέρμανσης για την κίνηση.

    Επίσης, θα αυξηθούν τα έσοδα που προέρχονται από την αγορά καυσίμων (φόροι), καθώς θα αυξηθεί η ζήτηση του πετρελαίου κίνησης από την πιθανή αύξηση πωλήσεων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων (σε σχέση με τα βενζινοκίνητα οχήματα που γενικά καταναλώνουν περισσότερο καύσιμο και τώρα φαίνεται να χρησιμοποιούνται λιγότερο από τους οδηγούς, λόγω της αύξησης της τιμής των καυσίμων). Μάλιστα εκτιμάται ότι, οι καταναλωτές που θα επιλέξουν κάποιο όχημα diesel θα το χρησιμοποιούν συχνότερα, καθώς η κατανάλωση του οχήματος τους θα είναι πολύ μικρότερη. Επίσης η σταδιακή εξίσωση στο φόρο μεταξύ πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης θα σταματήσει το λαθρεμπόριο καυσίμων από το οποίο το κράτος χάνει περισσότερα από 2 δισ. ευρώ ετησίως.

    Οι καταναλωτές

    Για τους καταναλωτές θα υπάρξει σημαντική μείωση στην κατανάλωση καύσιμου μέχρι και 30%, που σε ετήσια βάση θα οδηγήσει σε οικονομία 1.000 1.500 ευρώ και πλέον, υπό τις παρούσες μάλιστα συνθήκες. Επίσης, θα πληρώνουν έως και 50% χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας, ενώ θα εξοικονομούν χρήματα από το χαμηλότερο κόστους του πετρελαίου κίνησης έναντι της βενζίνης και τις λιγότερες επισκέψεις στα συνεργεία. Όσον αφορά το υψηλότερο κόστος κτήσης, αφ' ενός θα αποσβεστεί σύντομα λόγω της συχνότερης χρήσης του οχήματος και αφ' ετέρου το κόστος θα μειωθεί σημαντικά εξαιτίας του ανταγωνισμού.

    Τέλος, θα ενισχύει το μέτρο της απόσυρσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων τάσσεται υπέρ της άμεσης άρσης των περιορισμών κυκλοφορίας στα πετρελαιοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά, εφόσον αυτά καλύπτουν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 5 (κατασκευής μετά το 2010).

    πηγή: NewsKosmos.Com/www.real.gr