ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗ ΔΗΜΟΥ ΚΑΡΥΣΤΟΥ "Αλλιώς! - Η θέση μας για τον Καλλικράτη και το ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης
  •  
    Ο θεσμός της τοπικής αυτοδιοίκησης για εμάς δεν είναι μια ακόμη κρατική υπηρεσία με στόχο την εφαρμογή των κεντρικών πολιτικών αποφάσεων.

    Δεν είναι ένας ακόμη 
    φορομπηχτικός μηχανισμός! Η τοπική αυτοδιοίκηση είναι το κύτταρο της δημοκρατίας και της αλληλεγγύης.

    Δίνει τη δυνατότητα στο πολίτη να εκφράσει τις 
    διαφωνίες του και ταυτόχρονα να σχεδιάσει το μέλλον του σε τοπικό επίπεδο.
     
    ΑΛΗΘΕΙΕΣ & ΨΕΜΜΑΤΑ
     
    1. Στην Ελλάδα ο μέσος πρωτοβάθμιος Καλλικρατικός ΟΤΑ έχει 34.780 κατοίκους και έκταση 406 τετρ.χλμ, τη στιγμή που οι αντίστοιχοι μέσοι όροι στην ΕΕ 27 είναι 5.630 κάτοικοι και 50 τετρ.χλμ περίπου.
     
    2. Οι ανάπηροι θεσμικά και οικονομικά Δήμοι και Περιφέρειες διαχειρίζονται σήμερα μόλις το 2,8% του Α.Ε.Π. και 5,6% του συνόλου των δημόσιων δαπανών έναντι 17% και 33,1% αντίστοιχα του μ.ο. της Ευρώπης των 27 (στοιχεία της Ε.Ε. 2010). Σύμφωνα με την Eurostat οι ελληνικοί δήμοι είναι οι πιο φτωχοί και οι λιγότερο χρεωμένοι.
     
    3. Μειώθηκε δραματικά η κρατική χρηματοδότηση (-75%), τους ανατέθηκαν (+60%) νέες αρμοδιότητες χωρίς χρήματα. Παράλληλα διαλύονται δημοτικές κοινωνικές δομές, παράγεται πλεονάζον προσωπικό με σταθερή σχέση εργασίας, ανοίγοντας την πόρτα για αντικατάστασή τους με εργαζόμενους ελαστικών μορφών απασχόλησης, χωρίς εργασιακά δικαιώματα.
     
    4. Την ίδια στιγμή, εμπορευματοποιούνται και ιδιωτικοποιούνται βασικές λειτουργίες των Δήμων. Εκποιείται ο δημόσιος πλούτος που κατέχουν και η διαχείριση τους περιέρχεται σε αδυναμία. Έτσι, ο δημόσιος χαρακτήρας της Τ.Α. απαξιώνεται στη συνείδηση των πολιτών.
     
    5. Επιπλέον με τη σύσταση του Παρατηρητηρίου που ελέγχει συστηματικά τους Ο.Τ.Α. καταλύεται η συνταγματικά κατοχυρωμένη αυτοτέλειά τους. Μέσω αυτού, θα παρακολουθείται σε μηνιαία βάση η εκτέλεση του προϋπολογισμού όλων των ΟΤΑ. Σε περίπτωση που διαπιστώνονται αποκλίσεις, θα επιβάλλεται: α) περιορισμός των δαπανών (επενδύσεις, δημόσια έργα) - εξαιρούνται μόνο οι υποχρεώσεις μισθοδοσίας και λοιπές απολύτως μη ανελαστικές δαπάνες, χρησιμοποιώντας προς τούτο, καθ' όλο ή κατά μέρος και την ΣΑΤΑ β) υποχρεωτικές μετατάξεις προσωπικού, γ) υπέρμετρη αύξηση των δημοτικών τελών τουλάχιστον κατά 100% (θα ενισχυθεί η πρωτοφανής λιτότητα).
     
    ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΙΚΗΣ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΡΥΣΤΟΥ, ΔΙΟΤΙ:
     
     Ενώ από την μια ευνοεί την αντιμετώπιση κοινών ζητημάτων σε τομείς όπως ο Τουρισμός, οι Μεταφορές/Συγκοινωνίες, η Ενέργεια, η Διαχείρισης Απορριμμάτων και το Περιβάλλον, από την άλλη, είναι πρόβλημα η μεγάλη έκταση του Δήμου, η αδυναμία παροχής άρτιων Υπηρεσιών στους δημότες των διαμερισμάτων, η έλλειψη άμεσης δημοκρατίας τοπικά, η έλλειψη κοινωνικού ελέγχου και συμμετοχής στην τοπική εξουσία και ο αποκλεισμός των πολιτών της περιφέρειας από την άμεση συμμετοχή στην επίλυση τοπικών υποθέσεων.
     
     Στις προθέσεις μας είναι να προκαλέσουμε ευρεία συζήτηση, ώστε, με δημοκρατικές διαδικασίες να αποφασίσουμε τι Δήμο θέλουμε, να διεκδικήσουμε όχι μόνο την αναδιάρθρωση των σημερινών Καλλικρατικών ορίων, αλλά και να απαιτήσουμε την βαλλόμενη από την κυβερνητική πολιτική λειτουργία των θεσμών.
     
    ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΗΣΑΝ ΚΑΙ ΠΡΟΒΑΛΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΜΑΣ
     
    Ο Παντογνώστης Δήμαρχος!
     
    Το ξεπερασμένο μοντέλο του Συγκεντρωτικού Δημάρχου όχι μόνο εφαρμόστηκε στην περιοχή μας αλλά, υιοθετήθηκε από τις εκάστοτε Συμπολιτεύσεις και Αντιπολιτεύσεις για χρόνια τώρα.
     
    Η μέχρι τώρα σαθρή και ανήθικη πολιτική της Κεντρικής Σκηνής που έφερε τα Μνημόνια και την ελληνική κοινωνία στην αποδήμηση και την καταστροφική φτωχοποίηση, επέβαλλε την πρακτική να είναι οι Δήμοι και οι δημοτικοί άρχοντες στηρίγματα και βραχίονες της διαπλεκόμενης και ρουσφετολογικής της ιδεολογίας. Μερικοί αντιστάθηκαν, πολλοί όμως αποδείχτηκαν «πρόθυμοι».
     
    Αυτές οι πολιτικές πρέπει να σταματήσουν άμεσα! Για να σταματήσουν πρέπει να ηττηθούν οι εκφραστές τους.
     
    Δεν γίνεται να συμβάλεις στην εφαρμογή μιας πολιτικής που θα έχει στο κέντρο της την ανασυγκρότηση, την δημοκρατία και την κοινωνική αλληλεγγύη με το να χτυπάς φιλικά τις πλάτες των δημοτών, να αναμένεις οφέλη από τα κεράσματα, να ακυρώνεις με τερτίπια την συμμετοχή και ενημέρωση των πολιτών, να καθορίζεις τα τεχνικά έργα του δήμου μόνο με τις εκλογικές ανάγκες της Συμπολίτευσης, να ασπάζεσαι αδιαμαρτύρητα, βουβά, απαίδευτα την γνώμη του «αλάνθαστου» αρχηγού.
     
    Ο στρεβλός Καλλικράτης, στον «κορσέ» της μνημονιακής πολιτικής, με διαχειριστές τους «πρόθυμους» θα είναι καταστροφή.
     
    Στοχεύουμε στην αλλαγή όχι των προσώπων αλλά των πολιτικών!
     
    ΘΕΣΕΙΣ - ΣΤΟΧΟ  ΜΕΣΑ & ΜΕΤΡΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
     
    Η Κίνησή μας αναλαμβάνοντας την διακυβέρνηση του Δήμου, ενεργοποιεί άμεσα τους δημοκρατικούς θεσμούς στο Κέντρο και την Περιφέρεια, έστω και στα περιορισμένα πλαίσια του Καλλικράτη. Αυτό ανταποκρίνεται στην απαίτηση για Δημοκρατία σε τοπικό και συνολικό επίπεδο και υλοποιεί την αντίληψή μας για ανάληψη πρωτοβουλιών από τους πολίτες, ώστε να λύνουν τοπικά τα προβλήματά τους με τις δικές τους ιδέες, γνώσεις, εμπειρίες και προτάσεις.
     
     Στα πλαίσια αυτά το Δημοτικό Συμβούλιο, κεντρικά, συνεπικουρεί, ενισχύει και συνθέτει τις κοινές ή επί μέρους λύσεις. Παράλληλα διαμορφώνει την συνολική πολιτική, βάζει προτεραιότητες και διαχειρίζεται τα οικονομικά. Τα σοβαρά καθήκοντα των Συμβούλων απαιτούν ενημέρωση, ενασχόληση, υπευθυνότητα, συμμετοχή, διαμόρφωση προτάσεων και πολιτική διορατικότητα.
     
     Δημιουργείται άμεσα η Εκτελεστική Επιτροπή για τον συντονισμό της εκτελεστικής λειτουργίας, η Οικονομική Επιτροπή, η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, η Επιτροπή Διαβούλευσης, το Συμβούλιο ένταξης μεταναστών και ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης. Η δημιουργία αυτών των οργάνων «στα χαρτιά» και τις εξαγγελίες είναι το μόνο εύκολο. Η Κίνησή μας, ως μη δημαρχο-κεντρική, δεν μπορεί να λειτουργήσει και διοικήσει χωρίς την πλήρη δραστηριοποίηση αυτών. Η ενίσχυση και η βέλτιστη λειτουργία αυτών των θεσμών (καθώς και άλλων) είναι το εργαλείο που βοηθά να έχουμε θετικά αποτελέσματα στην διοίκηση του Δήμου.
     
     Στόχος μας η στενή συνεργασία με όλους τους κοινωνικούς συλλόγους και φορείς του Δήμου.
     
     Στα Δημοτικά και Τοπικά διαμερίσματα πέρα από τα Συμβούλια και την εκπροσώπησή τους στο Δημοτικό Συμβούλιο, ανατίθεται ο σοβαρός ρόλος της αυτόνομης, ανεξάρτητης, αποφασιστικής διαμόρφωσης της τοπικής πολιτικής. Πολιτική που θα έχει να κάνει με την διαχείριση των οικονομικών και φυσικών πόρων, με την αντιμετώπιση των προβλημάτων υποδομών και καθημερινότητας και με ζητήματα δημοκρατικής συμμετοχής.
     
    Εργαλεία τους είναι η συνεχής δραστηριοποίηση των τοπικών λαϊκών συνελεύσεων που όχι μόνο θα παίρνουν κρίσιμες αποφάσεις για το τι θα περιέχει το Επιχειρησιακό Σχέδιο και το Τεχνικό Πρόγραμμα για τον τόπο τους, αλλά και για την παροχή κοινωνικών υπηρεσιών, για την εξυπηρέτηση των πολιτών και για την τοπική οικονομική δραστηριότητα (ανάπτυξη, τουρισμός, βοσκοτόπια, δάση κλπ). Τα Τοπικά Συμβούλια και οι λαϊκές συνελεύσεις παίζουν το ρόλο τους στο έπακρο (και παρά πάνω) ως σοβαρότατα δημοκρατικά εργαλεία μιας υπεύθυνης Διοίκησης που ειλικρινά επιθυμεί να φέρει αποτελέσματα.
     
    Με την αξιοποίηση όλων αυτών των εργαλείων επιτυγχάνουμε την κινητοποίηση και αξιοποίηση όλων των παραγωγικών δυνάμεων και κοινωνικών φορέων της περιοχής, με στόχο να δώσουμε ώθηση στον τόπο!