Παραλία Αρχάμπολης
  • Η παραλία είναι η κατάληξη της χαράδρας της Αρχάμπολης στην βόρεια πλευρά της ανατολικής ακτογραμμής της Καρυστίας.

Η περιοχή προσφέρει σημαντικές εκπλήξεις από την άποψη του φυσικού κάλλους, αλλά και λόγω της ιστορικότητας και αρχαιολογικής σημασίας της.

Διάσπαρτα αρχαϊκά κτιριακά λείψανα γεννούν στον επισκέπτη την περιέργεια και τον θαυμασμό στα έργα του ανθρώπου κατά την αρχαιότητα.

Η χαράδρα διαρρέεται από χείμαρρο που ξεκινά από την Όχη και καταλήγει σε γραφικό προφυλαγμένο όρμο που ενίοτε διαταράσσεται από τεράστια κύματα και αλλάζει εντελώς η όψη του τοπίου.

Η πρόσβαση (εκτός από την θάλασσα με πλεούμενο) μπορεί να γίνει είτε με το μονοπάτι Θύμι-Αρχάμπολη, είτε με το μονοπάτι Ευαγγελισμός-Αρχάμπολη.

Από την Κάρυστο, κανείς ακολουθεί ανατολικό προσανατολισμό και διασχίζει το χωριό Αετός.

Στο τέλος του χωριού που ο δρόμος διακλαδίζεται, ακολουθούμε τον αριστερό κλάδο και ανεβαίνουμε αρκετά ψηλά μέχρι που στρίβουμε προς βορά.

Από το σημείο εκείνο της στροφής παύουμε να βλέπουμε τον όρμο της Καρύστου και την πόλη και έχουμε δεξιά μας την θέα του Στενού του Καβοντόρου με το νησί Άνδρο.

Ακολουθούμε τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο μέχρι το χωριό Πλατανιστός.

Στα 5 km μετά τον Πλατανιστό, αρχίζει χωματόδρομος προς βορρά μέχρι τον Ευαγγελισμό που απέχει περίπου 42,5 km από την Κάρυστο, ή μέχρι το Θύμι που απέχει περίπου 49 km από την Κάρυστο.

Το μονοπάτι Θύμι-Αρχάμπολη:

Το μονοπάτι ξεκινάει από τον κύριο δρόμο δίπλα στον οικισμό Θύμι
    και κατηφορίζει μέχρι τον οικισμό Αραμπαλέικα όπου ενώνεται με το μονοπάτι Ζαχαριά-Θύμι, σε απόσταση 800 μέτρα από την θάλασσα.

Το μονοπάτι κατηφορίζει παράλληλα με τους επιβλητικούς γκρεμούς που σχηματίζουν τον όρμο της Αρχάμπολης και καταλήγει στην βόρεια πλευρά του όρμου.

Συνολικό μήκος διαδρομής, περίπου 3 km.

Το μονοπάτι Ευαγγελισμός-Αρχάμπολη:

Ανηφορίζοντας από τον Ευαγγελισμό το μονοπάτι φτάνει μέχρι την διασταύρωση με τον κύριο δρόμο και συνεχίζει πάνω ή δίπλα στον χωματόδρομο για 1 km περίπου.

Φτάνοντας στο διάσελο, στη νότια πλευρά του όρμου, αρχίζει η κατάβαση προς τον όρμο από το ύψος των 200 μέτρων περίπου.

Το κομμάτι αυτό της διαδρομής είναι το πιο σημαντικό γιατί προσφέρει εξαιρετική θέα του όρμου, του φαραγγιού και του αρχαιολογικού χώρου, αλλά, και το πιο δύσκολο γιατί είναι βραχώδες, κακοτράχαλο, κατηφορικό, διαβρωμένο και για 1 km περίπου δεν υπάρχει διακριτό μονοπάτι.

Συνολικό μήκος διαδρομής, 4 km περίπου.