ΣΥΝΔΕΣΗ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ – ΕΥΒΟΙΑΣ - ΚΑΡΥΣΤΟΥ ΜΕ ΚΥΚΛΑΔΕΣ & ΡΑΦΗΝΑ
  •                                        


                                               Δ   Ε   Λ   Τ   Ι   Ο           Τ   Υ   Π   Ο   Υ

    ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΦΟΡΕΩΝ                                                                                                              ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΕΥΒΟΙΑΣ                                                                                                                                        

    Πληροφ. τηλ. 6984258458 / [email protected]

                                                                                                            Κάρυστος  Ευβοίας   28/2/2019

    ΘΕΜΑ :   ΣΥΝΔΕΣΗ   ΣΤΕΡΕΑΣ   ΕΛΛΑΔΑΣ – ΕΥΒΟΙΑΣ - ΚΑΡΥΣΤΟΥ               ΜΕ   ΚΥΚΛΑΔΕΣ    &   ΡΑΦΗΝΑ    

     

    Η Νότια Εύβοια βρίσκεται στο κέντρο της Ελλάδας και του Αιγαίου, σε απόσταση λίγων ναυτικών μιλίων από την Αττική προς τα δυτικά και τις Κυκλάδες προς τα Νότια. Το λιμάνι της Καρύστου από το 1920, είχε τακτικά δρομολόγια με τη Ραφήνα και τις Κυκλάδες. Το 1990 από το λιμάνι της Καρύστου ξεκίνησε η ILIO LINES, που σήμερα ως SEA JETS, αποτελεί την μεγαλύτερη εταιρεία ταχυπλόων στον κόσμο.

     

    Η απουσία της Καρύστου, από τον χάρτη Θαλασσίων συγκοινωνιών της χώρας, τα τελευταία χρόνια, οδηγεί την περιοχή μας σε απομόνωση και μαρασμό.  Τα πλοία που ξεκινούν από τη Ραφήνα, μας προσπερνούν, σε απόσταση μόλις 3 ναυτικών μιλίων από την Κάρυστο.

    Τα παραδείγματα της σύνδεσης της Κύμης και του Μαντουδίου με τις Σποράδες, μας οδηγούν στην σωστή κατεύθυνση.

    Στα πλαίσια της διεκδίκησης της επανασύνδεσης της Εύβοιας με Κυκλάδες & Ραφήνα, εκπρόσωποι της περιοχής, την Τετάρτη  20/3, επισκέφτηκαν το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής. Πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με τη συμμετοχή του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Διονύση Τεμπονέρα, του εισηγητή της Δ/νσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών αντιπλοιάρχου Γρηγόρη Γραβάνη και της υποπλοιάρχου Άννας Σαρλή από το γραφείο του αναπλ. Υπουργού Νεκτάριου Σαντορινιού.

    Στην αντιπροσωπεία & πρωτοβουλία των φορέων της Εύβοιας συμμετείχαν:

    -ο Δήμαρχος Καρύστου Λευτέρης Ραβιόλος,

    -ο Περιφερειακός Σύμβουλος και μέλος Δ.Σ. Επιμελητηρίου Ευβοίας Βαγγέλης Κούκουζας,

    -ο Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένων Νομού Ευβοίας Ανδρέας Παπανδρέου,

     -ο αντιπρόεδρος του Οργανισμού Λιμένων Πέτρος Πασβαντίδης,

    -το μέλος του Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Βαγγέλης Αλεξανδρής,

    -ο επίτιμος πρόεδρος του Συνδ. Επαγγελματιών Βιοτεχνών & αντιπρόσωπος Συλλόγου Συνταξ. Ευβοίας στην Πανελλήνια Ομοσπονδία, Κώστας Βερούχης,

    -ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Τουρισμού Νίκος Λαγώνικος,

    -ο νομικός σύμβουλος κος Χάρης Νταλάκας.

    Εκτός από τους παρευρισκομένους,  παραδόθηκε το συνημμένο γραπτό υπόμνημα στο γραφείο του Υπουργού Φώτη Κουβέλη, στο γραφείο του αναπλ. Υπουργού Νεκτάριου Σαντορινιού, στον Γενικό Γραμματέα Λιμένων & Ναυτιλιακών Επενδύσεων Χρήστο Λαμπρίδη και στον αρχηγό Λιμενικού Σώματος Αντιναύαρχο Σταμάτη Ράπτη.

    Μετά την ιδιαίτερα εποικοδομητική συζήτηση, το Υπουργείο προέτρεψε παράλληλη έναρξη επαφών με εφοπλιστές ακτοπλόους. Η αντιπροσωπεία, αρχής γενομένης, μετέβη άμεσα, στα γραφεία της SEA JETS. Εκεί πραγματοποιήθηκε μία ιδιαίτερα φιλική συζήτηση με τον ιδρυτή Παναγιώτη Ηλιόπουλο και τον πλοιοκτήτη Μάριο Ηλιόπουλο. Η συνάντηση, ήταν έντονα φορτισμένη συναισθηματικά, λόγω της έντονης παρουσίας της προγενέστερης ILIO LINES (οικογένειας Ηλιόπουλου) στην Εύβοια. Κατέληξε σε πολύ εποικοδομητικές προτάσεις και άφησε έντονες ελπίδες επανένωσης των Κυκλάδων με την Εύβοια.

    Η δημιουργία ενός δυναμικού δικτύου, στην καρδιά της Ελλάδας, σε συνδυασμό με τις υπάρχουσες συνδέσεις, δημιουργεί απεριόριστες δυνατότητες σύνθετης μετακίνησης ντόπιων και ξένων επισκεπτών. από τις Σποράδες μέχρι την Κρήτη. Παράλληλα γίνεται αποσυμφόρηση των κεντρικών λιμανιών & οδικών αξόνων της χώρας και αναδεικνύονται νέοι τουριστικοί προορισμοί.

    Προσδοκούμε το 2019 να αποτελέσει χρονιά ορόσημο για την ανάπτυξη της Εύβοιας.

    Κάρυστος  Ευβοίας   15/2/2019

    ΠΡΟΣ 

    ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ  &  ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ  ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

    -Κο. Φώτη Κουβέλη / Υπουργό

    -Κο. Νεκτάριο Σαντορινιό / Αναπληρωτή  Υπουργό

    -Κο. Διονύση Τεμπονέρα / Γενικό Γραμματέα

    -Αντιναύαρχο. Κο. Σταμάτη Ράπτη . / Αρχηγό  Λ.Σ.

    -Αντιναύαρχο Κο. θανάση Ντούνη  / Β’ Υπαρχηγό Λ.Σ.

    -Μέλη Σ.Α.Σ. ( Συμβουλίου Ακτοπλοικών Συγκοινωνιών )

    -Δ/ντή Δ.Α.Σ. (Διεύθυνσης  Ακτοπλοικών  Συγκοινωνιών)

     

    Κοινοποίηση

     

    -Βουλή των Ελλήνων

    -Τομεάρχες Ναυτιλίας των Πολιτικών Κομμάτων Ελλάδας

    -Ενδιαφερόμενους Εφοπλιστές Ακτοπλοίας

     

    ΘΕΜΑ :   ΣΥΝΔΕΣΗ   ΣΤΕΡΕΑΣ   ΕΛΛΑΔΑΣ-ΕΥΒΟΙΑΣ-ΚΑΡΥΣΤΟΥ               ΜΕ   ΚΥΚΛΑΔΕΣ    &   ΡΑΦΗΝΑ    

     

    Η Νότια Εύβοια, βρίσκεται στο κέντρο της Ελλάδας και του Αιγαίου, σε απόσταση λίγων ναυτικών μιλίων από την Αττική προς τα δυτικά και τις Κυκλάδες προς τα Νότια. Το λιμάνι της Καρύστου από το 1920, είχε τακτικά δρομολόγια με τη Ραφήνα και τις Κυκλάδες. Είναι γνωστή η συμβολή της Καρυστινής οικογένειας Τόγια, στην ακτοπλοική ιστορία της χώρας μας. Το 1990 από το λιμάνι της Καρύστου ξεκίνησε η ILIO LINES, που σήμερα ως SEA JETS, αποτελεί την μεγαλύτερη εταιρεία ταχυπλόων στον κόσμο.

     

     

    Η απουσία της Καρύστου από τον ακτοπλοικό χάρτη της χώρας, τα τελευταία χρόνια, οδηγεί την περιοχή μας σε απομόνωση και μαρασμό. Τα παραδείγματα της σύνδεσης της Κύμης και του Μαντουδίου με τις Σποράδες, μας οδηγούν στην σωστή κατεύθυνση.

     

    Η περιοχή της Καρυστίας έχει 50.000 μόνιμους κατοίκους και οι παραθεριστές είναι υπερδιπλάσιοι. Οι τουρίστες που επισκέπτονται την περιοχή του Δήμου Καρύστου είναι περίπου 80.000 ετησίως ενώ οι αντίστοιχοι επισκέπτες σε κοντινές περιοχές όπως η Ερέτρια είναι πολλαπλάσιοι. Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας έχει περισσότερους από 500.000 κατοίκους, που τουλάχιστον διπλασιάζονται, τη θερινή περίοδο.

    Οι  ακτοπλοικές συνδέσεις στην Ελλάδα, συνεχώς βελτιώνονται τα τελευταία χρόνια. Αντίθετα, στο σημαντικό, κατά την διάρκεια του περασμένου αιώνα, λιμάνι της Καρύστου, είναι ανύπαρκτες. Ακόμη και οι Ευβοιώτες πρέπει να ταξιδέψουν στη Ραφήνα, για να μεταβούν στην αντικρυνή μας Άνδρο και τα άλλα Κυκλαδονήσια. Τα πλοία που ξεκινούν από τη Ραφήνα, μας προσπερνούν σε απόσταση μόλις 3 ναυτικών μιλίων από την Κάρυστο.

    Θεωρούμε σήμερα, επιβεβλημένη, χρήσιμη όσο ποτέ και προσοδοφόρα για τους πλοιοκτήτες, την δρομολόγηση επιβατικού πλοίου στη γραμμή Ραφήνα –Κάρυστος-Κυκλάδες με πιθανή προέκταση σε Αλιβέρι – Ωρωπό –Χαλκίδα.

    Τα βασικά πλεονεκτήματα είναι:         

    -H εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού της Εύβοιας και γενικότερα της Κεντρικής Ελλάδας προς τις Κυκλάδες και & αντίστροφα,

    -η σύνδεση των Κυκλάδων μέσω της Εύβοιας (Κύμη-Μαντούδι) με τις Σποράδες & Σκύρο και αντίστροφα.

    -η μεγιστοποίηση του τουριστικού ρεύματος στις εμπλεκόμενες περιοχές, με την ανάπτυξη ανερχόμενων τουριστικών προιόντων, όπως το island hopping (περιήγηση μεταξύ νησιών)συνδυασμένα πακέτα θρησκευτικού τουρισμού (Τήνος, Όσιος Ιωάννης Ρώσος), μονοήμερες αποδράσεις για τους επισκέπτες της Εύβοιας σε κοντινά νησιά & αντίστροφα, κ.ά..

    -η αποσυμφόρηση του λιμανιού της Ραφήνας, που σήμερα οδηγείται σε απόλυτο κορεσμό, με αδυναμία των χερσαίων υποδομών της, να εξυπηρετήσουν την διογκούμενη επιβατική κίνηση.

     

     

     

     

    Απαιτούμε το 2019 να αποτελέσει χρονιά ορόσημο, όπου η Νότια Εύβοια, θα έχει και πάλι Θαλάσσια Γέφυρα με τις Κυκλάδες. Η δημιουργία ενός δυναμικού δικτύου, στην καρδιά της Ελλάδας, σε συνδυασμό με τις υπάρχουσες συνδέσεις, δημιουργεί απεριόριστες δυνατότητες σύνθετης μετακίνησης ντόπιων και ξένων επισκεπτών. από τις Σποράδες μέχρι την Κρήτη. Παράλληλα γίνεται αποσυμφόρηση των κεντρικών λιμανιών & οδικών αξόνων της χώρας και αναδεικνύονται νέοι τουριστικοί προορισμοί.

     

    Θεωρούμε δε, την συμβολή της Πολιτείας, με την ένταξη της γραμμής, στο δίκτυο της επιδότησης, επιβεβλημένη.   

     

     

                                                                   Οι   φορείς