Οι μεταρρυθμιστικές εξαγγελίες εξαντλούνται στα λόγια.Με αφορμή την παρέμβαση του Βουλευτή Ευβοίας κύριου Σίμου Κεδίκογλου.. .
  • Οι μεταρρυθμιστικές εξαγγελίες εξαντλούνται στα λόγια.

    Με αφορμή την παρέμβαση του Βουλευτή Ευβοίας κύριου Σίμου Κεδίκογλου σχετική με τα καίρια θέματα της Παιδείας τόσο για την περιοχή του Καφηρέα όσο και της ευρύτερης περιοχής, θέλω να δηλώσω τα εξής.
    Πριν αρχίσω την ανάλυση μου θα ήθελα να την εκλάβετε ως παρέμβαση ενός ενεργού πολίτη και όχι ενός ‘εξωθεσμικού’ παράγοντα όπως θέλουν κάποιοι να με αποκαλούν.

    Έχω, λοιπόν, να πω τα παρακάτω:

    1. Έχει δίκιο να διαμαρτύρεται ο Βουλευτής, γιατί η απάντηση του αρμόδιου φορέα είναι αόριστη, ανεύθυνη και ημιτελής.
    Την ίδια κριτική στάση με τον κύριο Κεδίκογλου πρέπει να κρατήσουν και οι υπόλοιποι Βουλευτές του Νομού απελευθερωμένοι από κομματικά, προσωπικά και εγωιστικά κωλύματα.

    2. Δικαιώνονται όσοι εδώ και αρκετό καιρό κάνουνε λόγο για μία μεταρρύθμιση, η οποία έγινε στο πόδι χωρίς σοβαρό προγραμματισμό και χωρίς να ορίζει ρητά ποιες αρμοδιότητες μεταβιβάζονται στην περιφερειακή και τοπική διοίκηση, με ποιον τρόπο και πότε.
    Αυτό στις διοικητικές επιστήμες ορίζεται ως αποκέντρωση ευθυνών, όχι ως μεταρρύθμιση.
    Μία μεταρρυθμιστική προσπάθεια περιλαμβάνει πέρα από την αναδιάρθρωση των αρμοδιοτήτων και τη μεταφορά πόρων.
    Δυστυχώς, η προσπάθεια διαρθρωτικών αλλαγών χωρίς σοβαρή χρηματοδότηση αποτελεί παγκόσμια πατέντα ερασιτεχνισμού, όχι μεταρρύθμιση.
    Σε κάποιες περιπτώσεις, μάλιστα, παρατηρείται και αντίστροφη πορεία.
    Δηλαδή, μεταφέρονται αρμοδιότητες από το κέντρο προς την περιφέρεια και πόροι από την περιφέρεια προς το κέντρο. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα όλων αποτελεί το γεγονός ότι τα τέλη από τις ΑΠΕ που πηγαίνουν προς τους ΟΤΑ περιορίζονται από το 3% στο 1,5%.

    3. Σχετικά με την Παιδεία, είναι αναγκαίο όσο ποτέ να δοθεί ιδιαίτερο βάρος.
    Από τη μία, όλοι οι μαθητές πρέπει να έχουν ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στην εκπαίδευση.
    Από την άλλη, πρέπει επιτέλους η πολιτική ελίτ της χώρας να αντιληφθεί ότι η Παιδεία είναι το κυριότερο εργαλείο ανάπτυξης για τον εκσυγχρονισμό της κοινωνίας, την ανασυγκρότηση της οικονομίας και τη δημιουργία μίας σύγχρονης Πολιτείας.

    Σε αυτή την προσπάθεια χρειάζονται συντονισμένες και στοχευμένες δράσεις.

    Γιάννης Μανώλης
    Υποψήφιος Dr Πανεπιστημίου Αθηνών